۱۳۸۸/۰۸/۰۸

در مدح علی بن موسی الرضا علیه السلام

بگو به دوست چو آن مه به دلبری آید

هزار ماه به کوی تو مشتری آید

عجب که جلوه نهان داری ای پری رخ و باز

به دام عشق تو حور افتدا و پری آید

به غمزه ای دل و دین بردی از جهان سهل است

تو را که جلوه جانان به دلبری آید

بنازم اهل نظر را که پیش تیر نگاه

یکی نکشته به یک غمزه دیگری آید

غلام درگه خویش ار تو را پذیرد شاه

گدای کوی تو با تاج قیصری آید

ز من به یک نظر این نیم دل گرفت آن ماه

کدام مهر بدین ذره پروری آید

به آفرین الهی در این مدیحه ی عشق

روان حافظ و سعدی و انوری آید

شعر از جناب حکیم مهدی الهی قمشه ای - 447 ص

 

۴ نظر:

علي گفت...

سلام بر علي عزيز
شعر زيبايي بودممنونم كه سر زديد.
حكايت هم عالي بود.

ناشناس گفت...

سلام علی جون من سعید هستم خیلی زیبا ست در عین سادگی خدا به شما خیر بده و سفر مکه نصیبت بشه آدرس من
Khalvatdelam.blogfa.com خوشحال می شم بهم سری بزنی و راهنمایی ام کنی

علي گفت...

سلام علي جون
خيلي مخلصيم

ناشناس گفت...

سلام علي عزيز
من هم اين ايام رو هر چنذ با تاخير تبريك مي گم .
حسين .