۱۳۹۰/۰۴/۱۸

فاجعه عدم تشخیص دنیای مجازی از واقعی

بعد از جریان انفجار برج های دوقلو ، یکی از دوستان من بهم گفت: دنیا داره در مسیر یک سیر مجازی حرکت می کنه و البته مردم هم تحت تأثیر همین حرکت قرار گرفتن.

دنیا داره به گونه ای میشه که تا چند سال دیگه مردم نمی تونن بین زندگی مجازی و زندگی واقعی فرق قائل بشن ...
راستش اون موقع خیلی حرفش رو جدی نگرفتم ولی امروز دوباره اخباری به گوشم رسید که خیلی دردناک بود و از اونجایی که دومین اخبار از نوع خودش بود یاد حرف اون دوستم افتادم و حرفش رو خیلی جدی گرفتم ..
توی اخبار گفتند که نزدیک پل مدیریت در تهران یک نفر با صورت پوشیده شده در نهایت راحتی آمده و یک دختر جوان رو با ضربات پی در پی چاقو به قتل رسونده و مردم هم نگاهش می کردن و ازش فیلم می گرفتن ؟!
واقعه ی قبلیش هم که همون جریان میدون سرو تهران بود که بازم به جای اینکه کسی بره جلوی اون ضارب رو بگیره ، انگاری که همه دارن فیلم تماشا می کنن و هیچ کسی ککش هم نگزیده بود و اون جوون هم جلوی چشم همه کشته میشه ...
(با یک جستجوی کوچولو می تونید هر دو تا فیلم رو پیدا کنید)
باید بگم که متاسفانه با این وضعیتی که دیده میشه از این حوادث در آینده زیاد به چشم خواهد خورد مگر اینکه حداقل خودمون برای خودمون به فکر چاره باشیم ..

بچه های این دوره زمونه به جای بازی های واقعی مثل گرگم به هوا ، دزد و پلیس ، قایم باشک و .... که هم ذهنشون رو می ساخت و هم جسمشون رو، رو آوردن به یک سری بازی های بی ارزش کامپیوتری که یک هیجان کاذب بهشون میده و بعدشم که از بازی میان بیرون هنوز خودشون رو توی محیط بازی می بینن و نمی تونن بین محیط مجازی و محیط واقعی تمیز قائل بشن .

این شده که بچه های دیروز، الان شدن نوجوونا و جوونای امروز که وقتی یک صحنه ی جنایت ، یا حتی تجاوز رو می بینن به جای اینکه غیرتشون به جوش بیاد ، هیجانی میشن و لذت می برن
    و این یعنی فاجعه ...........

هیچ نظری موجود نیست: