۱۳۸۹/۰۵/۲۹

غزل لاهوتیه از حضرت استاد حکیم مهدی الهی قمشه ای

غزل لاهوتیه
من کیم طاوس لاهوت آشیانم من کیم
شاهباز دل بر اوج لامکانم من کیم
عرصه ی گیتی نگارین باغ معشوق است و من
اندرین بستان نخستین باغبانم من کیم
با من اندر محفل غیب است انس شاهدان
شمع بزم افروز سر قدسیانم من کیم
چیست هستی بیکران دریا و گیتی موج و من
نوح طوفان زای بحر بیکرانم من کیم
رهبر الاکیانم تا به منزلگاه قدس
خاکیان را هم امیر کاروانم من کیم
گه چو موسای کلیمم واقف سر کلام
گه چو عیس کاشف راز نهانم من کیم
شاهباز کاخ نه طاق سپهرم چون همای
نیست دل در قید مهر استخوانم من کیم
خسرو ایوان چرخم بنده ام تابنده مهر
اختر شبگرد گردون پاسبانم من کیم
شاهد غیب الغیوب بزم سرالسر ذات
شمع جمع الجمع مطلق را زبانم من کیم
نور طور افروز سینای وجودم وز شهود
بی نشان انی اناالله را نشانم من کیم
من کیم زان بی نهایت خط هستی نقطه ای
نقطه ای بی حد و بی رسم و نشانم من کیم
گر الهی جسم خاکی زآتش و آب و هواست
بالله ار زین چار اخشیج* است جانم من کیم
الهی – 474
* شرح : اخشيک . آخشيج . ضد و نقيض و مخالف . (برهان ). (اِ) هر يک از
عناصر اربعه .

هیچ نظری موجود نیست: