۱۳۸۹/۰۵/۰۶

آفرين

چون آفريدصورت تو، صورت آفرين

برآفرينش تو به خود گفت، آفرين

هركس كه ديدصورت جان پرور توگفت

برصورت آفرين و براين صورت آفرين

۱۳۸۹/۰۵/۰۴

منتظر گزارش صعود به دماوند باشید

با سلام و احترام
جای همه ی دوستان خالی بود در سه - چهار روز گذشته افتخار صعود به دماوند
دست داد که انشاءالله به زودی گزارش مختصری از این صعود را خدمت تمامی
علاقه مندان به کوه و کوه نوردی ارسال می دارم.
با ارادت
علی شریفی

۱۳۸۹/۰۵/۰۲

تصویر منحصر به فرد از خرس دماوند

آگهی مزایده

با سلام

تصویر این خرس پنجشنبه ساعت 9:29  31 / 4 / 1388  در ارتفاع 4800 متری دماوند گرفته شده، علاقه مندان جهت خرید این عکس به صورت رنگی و با رزولوشن 8 مگاپیکس می توانند حداکثر تا تاریخ 7 / 5 / 89 به این ایمیل درخواست خود را اعلام فرمایند
sharifiali@gmail.com
لطفا بر روی موضوع نامه نوشته شود: Persian Bear
پایه قیمت: 500.000 تومان می باشد

۱۳۸۹/۰۴/۲۵

اعياد شعبانيه مبارك باد

سه گل روييده اندر باغ احساس/ گل سوسن گل لاله گل ياس/گل اول كه ماه عالمين است عزيز فاطمه نامش حسين است/ گل دوم نگر غرق است در فضل/اميد مرتضي نامش اباالفضل /گل سوم گل ميعاد باشدامام چهارمين سجاد باشد .اعیاد شعبانیه بر شما مبارکباد...

۱۳۸۹/۰۴/۲۳

شعری از شهید عشق عین القضات

هل تا بدرند پوستینم همه پاک

از بهر تو ای یار عیار چالاک

در عشق یگانه باش از خلق چه باک

معشوق تو را و بر سر عالم خاک

از نامه های شهید عشق جناب عین القضات میانجی همدانی

۱۳۸۹/۰۴/۲۱

پيش بيني هاي جناب هشت پا

موضوعی که اخیرا با عنوان هشت پا پیش آمده خیلی ها را به تکاپو انداخته و خیلی ها در صدد انکار آن برآمده اند ولی تحلیل منطقی صحیحی از آن ارائه نگردیده است.

علت این پیش بینی ها از دو حال خارج نیست:

1 – گاوبندی مافیای فوتبال در تمام پیش بینی ها و به دست آوردن سود کلان و مزایایی که از راه این حقه بازی می تواند برای صاحبان این حقه پدید آید.

2 – در حالت خوش بینانه و صحت این پیش بینی ها باید این موضوع را اعلام نمود که از گذشته پیش بینی های مرتبط با جنیان وجود داشته ، جن موجودی است که بنابر روایاتی از حضرت رسول مکرم اسلام که بخشی از آنها را می توان در کتاب کشکول عارف وارسته شیخ بهایی مشاهده کرد خود را در صور مختلف مانند حیوانات، حشرات و خزندگان ... ظاهر نماید و همین طائفه ی جنیان بنابر فرمایش خداوند در قرآن کریم می توانند بخشی از اخبار مربوط به آینده را استراق سمع نمایند "مگر كسى كه [از سخن بالاييان‏] يكباره استراق سمع كند، كه شهابى شكافنده از پى او مى‏تازد.  (آیه 10 سوره الصافات)" که البته آن هم به اذن خداوند است.

بنابر این هیچ عجیب نیست اگر چند پیش بینی بدین گونه درست از آب درآمده باشد و هیچ لزومی ندارد که همگان دچار تعجب و التهاب شوند.

در قرآن کریم داستان های واقعی فراوانی از پیش گویی غیر مؤمنین بیان شده، از جمله پیش گویی کسانی که از تولد حضرت موسی علیه السلام خبر دادند و ....

۱۳۸۹/۰۴/۱۵

همه کوچه ما آغوش است

شعری زیبا که در هیچ کجای اینترنت نمی تونید پیداش کنید

فقط لطفا اگر کسی شاعر این غزل زیبا یا متن کامل تر شعر رو در اختیار داره ما را هم در جریان بگذاره.

تقدیم به شما:

 

شب اگر تیره اگر خاموش است

به رگش خون سحر در جوش است

تا که آواز خوشت باز شود

همه پنجره هامان گوش است

ثقل تابوت شهیدان تو است

اینکه یاران مرا بر دوش است

بسکه هر روز درختی افتاد

خواب جنگل همه شب مغشوش است

تا تو از گرد سفر باز آیی

همه کوچه ما آغوش است

بی تو ما به همه عالم قهریم

جامه ی غربتمان تن پوش است

۱۳۸۹/۰۴/۱۴

کوه - جنگل نوردی

جاتون خالی بود

مختصری درباره آقا نورالدین اراکی

آقا سيد نورالدين حسين مشهور به آقانور در سال 1238 خورشيدي به دنيا آمد و در سال 1301 خورشيدي به رحمت ايزدي پيوست. و پس از تحصيل در عتبات عاليات و كسب علوم معقول و منقول در اراك مرجع فضلا و دانشمندان و پناه اهالي شهر گرديد. در لشكر كشي سالار الدوله برادر محمد علي شاه از كرمانشاه تا تهران تمام شهرها و روستاي مسير راه توسط ايشان غارت شد به جز اراك كه از اين كار بوسيله مرحوم آقانور جلوگيري شد. مرحوم آقانور داراي تفسير قران به زبان عربي كه به چاپ رسيده است و تعداد زيادي تاليفات دارد كه چاپ نشده است.
تاليفات آقانورالدين :

1- تفسير قرآن كه به زبان عربي به چاپ رسيده است.
2- كتاب طهاره – صلوه –مكاسب
3- كتاب حقوق المرء في شريعت الاسلام
4- رساله در شرح دعاي صبا
5- رساله در شرح حديث حقيقت
6- رساله نورالايمان
7- رساله عقابه النوريه في حكمته المتعاليه
8- رساله رجعت
9- كتاب مباحث عقليد ومباحث الفاضيه
10- رساله در اصول عقايد
11- حاشيه بر استصحاب نوايد
12- سفرنامه سال 1334 قمري
13- كتاب قواعد فقهي و اصولي.
نقل به اختصار از متاب نامداران اراك نوشته شادروان حسن صديق به كوشش محمد رضا محتاط و كتاب تاريخ اراك تاليف مرحوم ابراهيم دهگان
منبع

رابطه ظروف مسی و جلوگیری از بعضی بیماری ها

معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.
 
از سوی دیگر محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.
تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت ...
هیچ‌کس نمی‌دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیرد، فقط می‌دانستند برای پخت غذا خیلی لازم می‌باشد.
داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.
کمبود یون مس باعث میشه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و مدام دهن‌دره کنید. در ضمن هیچ کارخانه داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه ... و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.
 
ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کنه دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.
ولی یک دفعه توی دهه ٥٠ از این نون خشکی‌ها اومدند و داد می‌زدند (قابلمه مسی ....... کفگیر آهنی خریداریم ...) و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی. هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟
بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و ... می‌تونند در جا، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.
من به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.
حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره ... این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

بدون شرح !

خلق را پيغمبري نوح باور نيست ليك

دعوي يزداني از گوساله باور مي كنند

۱۳۸۹/۰۴/۱۳

اوج بینش و عقل انسان قرن بیستم : کمک از اختاپوش برای پیشگویی !!!

 
 

Sent to you by Ali via Google Reader:

 
 

via راه در جهان یکیست و آن راه راستی است. by http://coastaway.blogspot.com on 7/1/10

Octopus Paul predicts German win over Argentina

 آفرین بر عقل و اندیشه و شعور انسان های پیشرفته  کنونی!!!

توسل به جادوگرها برای پیش بینی نتایج بازیهای مهمی همچون جام جهانی امری طبیعی در بسیاری از کشورهای جهان شده است.

اما آلمانها در آستانه دیدار حساس شان با انگلستان در مرحله یک شانزدهم بازیها روش عجیبی برای پیش بینی نتیجه این دیدار انتخاب کرده اند.
یک اختاپوس مشهور به نام پل در شهر اوبرهاوزن المان در پیش چشم هزاران بیننده تلویزیونی پیش بینی کرد المان در این دیدار به پیروزی می رسد.این اختاپوس از بین دو ظرف غذای یکسان که در یکی پرچم المان و در دیگری پرچم انگلستان بود ظرفی را برگزید که  در ان پرچم کشور المان بود .پیش از این در دیگر بازیهای این تورنمنت اختاپوس پیشگو  به همین روش پیش بینی کرده بود که المان غنا و استرالیا را شکست می دهد و از صربستان شکست میخورد.بنا به گفته صاحب این اختاپوس پیش بینی های این حیوان در 80 درصد بازیهای اروپایی المان نیز درست بوده است .!!!


 
 

Things you can do from here:

 
 

خورشید


۱۳۸۹/۰۴/۱۱

رضايت خالق يا مخلوق

بنده ام بنده ولی بیخردم

بنده ام بنده ولی بیخردم
خواجه با بیخردیم میخردم
خواجه خوددیدوپسندیدوخرید
بود آگاه ز هر نیک و بدم
بنده ام بنده که از فرمان سر
نکشم خواجه به هر سو کشدم
بسلیمان برسانید که من
چون نگینی به کف دیو و ددم
من چو برگِ گُلم از باد صبا
که بهر سو بوزد می بردم

۱۳۸۹/۰۴/۱۰